Feilparkeringer i sykkelfeltet i Karenslyst Allé mai, juni og juli 2012

Tellingen av feilparkerte biler fortsetter. Jeg teller altså bare biler når jeg sykler hjem fra jobb, så disse tallene gjelder for én daglig passering gjennom Karenslyst Allé, som oftest rundt kl 15:00. Jeg teller biler som står stille, og med minst to hjul klart inne i sykkelfeltet. Jeg teller for sykkelfeltet på begge sider av veien.

Tellingen gjøres ved å hurtigspole gjennom filmen fra hjelmkamera i etterkant. Det er som oftest ikke forsvarlig å telle mens jeg sykler, fordi jeg da må konsentrere meg om (det til tider kaotiske) trafikkbildet. Dermed har jeg bare tall for de dagene jeg har syklet med kamera. feilparkertmaijunijuli2012

I mai, juni og juli er gjennomsnittet litt mer enn 4 biler i sykkelfeltet hver dag jeg har tall for.

Så langt i år har jeg talt 480 feilparkerte biler. Jeg har sett to tilfeller av bøtelegging.

Sykkelfeltet er fremdeles stengt i en solid porsjon av gata på grunn av byggevirksomhet. Når anleggsperioden er over kommer det nok til å bli enda flere feilparkeringer.

Dette innlegget ble publisert i sykkel og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Feilparkeringer i sykkelfeltet i Karenslyst Allé mai, juni og juli 2012

  1. At biler står parkert i, stopper i, eller kjører i sykkelfeltet kommer aldri til å gjort noe med så lenge de er konstruert så dårlig som de er i dag. Eneste muligheten for å få fri flyt i sykkeltrafikken, er om alle sykkelbaner blir fysisk adskilt fra kjørebanen slik at det blir umulig for biler å stoppe der. Hvis det skal være parkering langs kjørebanen må sykkelbanen gå på innsiden av disse slik at bilene ikke krysser sykkelbanen når de kjører inn og ut av parkeringsplassene.

  2. jornjensen sier:

    Dette må vel også sies å være en blemme for den etaten som godkjente tegningene av veien og husene uten plass til feks varelevering.

    Og angående feilparkering, blir det automatisk ok om nødblinken står på, eller er vi andre pliktige til å yte hjelp?

Legg igjen en kommentar

