Sykkelfeltet i Karenslyst Allé

Siden jobben min holder til i enden Karenslyst Allé, går de første ca. 350 m av min hjemtur gjennom nesten hele sykkelfeltet der. Også min tidligere arbeidsgiver holdt til i dette strøket, så mine sykkelerfaringer herfra går så langt tilbake som til 1997. Helt siden den gang har bilene tatt seg grovt til rette, og det har ikke blitt bedre med årene.

20111223_143114-1

Jeg har laget et filmklipp som dokumenterte forholdene i  November og Desember i 2011.

For Januar og Februar 2012 skal jeg holde meg til tørre fakta:

Statistikk for Januar og Februar 2012

Jeg teller bare biler når jeg drar fra jobb, siden det meste av sykkelfeltet på den andre siden for tiden er stengt pga byggevirksomhet.

Er virkelig regelen om all stans forbudt i sykkelfelt helt ukjent for størstedelen av bilistene her, eller er det bare at de gir blaffen? Yrkessjåfører burde vite bedre, men de er godt representert på denne statistikken.

varelevering1

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Sykkelfeltet i Karenslyst Allé

  1. Tilbaketråkk: Sykkelfeltstatistikk for mars og april | Mort

  2. Tilbaketråkk: Olav Torvunds blogg » Blog Archive » Nye sykkelkart for Oslo — dessverre med mange feil

Legg igjen en kommentar

