Sykkelfeltet i Karenslyst Allé

Om kort tid flytter arbeidsplassen min til Karenslyst Allé, og i den anledning tok jeg meg en joggetur dit for å se hvor lang tid det tar.

På forhånd har jeg fått høre at sykkelfeltet i Karenslyst Allé er lite respektert, og det fikk jeg raskt bekreftet. Bildene under er knipset i forbifarten mens jeg jogget. Jeg så flere tilfeller enn de jeg rakk å fotografere, og dette var jo litt ut på kvelden, med relativt lite bil her.

2908201129082011(003)29082011(004)

I tillegg så er sykkelfeltet avstengt på den ene siden, i halve lengden, pga konstruksjonsarbeid. Dette medfører at biler også kjører i sykkelfeltet på den motsatte siden når de møtes.

Jeg ville også se om det var gode parkeringsmuligheter for sykkel ved Vismabygget. Dessverre ser det også ganske dårlig ut:

29082011(002)

Jeg talte ca 30 plasser i sykkelstativet, hvorav altså en plass med en strippet sykkel. Dersom 800+ personer skal dele på disse plassene blir det nok mange sykler på gjerdet…

Vi får håpe det finnes flere sykkelplasser enn de jeg så. Mange flere!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Sykkelfeltet i Karenslyst Allé

  1. Siri sier:

    Ja, jeg tror du kommer for sent på jobb hvis du skal dokumentere alle parkering og varelevering i karenslyst. Det er det minst respekterte sykkelfeltet jeg noen sinne har sett.

    Det er ganske bra med sykkelparkeringsplasser ved Skøyen stasjon, og utenfor elixia. 🙂

Legg igjen en kommentar

