Legojuletre 2010

Tradisjonen tro ble det også i år bygget et juletre av lego – husets eneste juletre. Ettersom vi kjøper mer lego hvert år, så vokser også prosjektet. Derfor måtte jeg starte allerede 22. desember.

2010juletre1

Fundament, stamme og hovedstruktur ble laget for egen hånd. Med så mye lego tør jeg ikke slippe de meste kreative løs før en viss konstruksjonsstabilitet er sikret. Selv om jeg gjorde den kritiske delen av jobben sjøl, skulle det likevel bli to kollapser før treet kunne parkeres. Jeg velger å skylde på juleølet.

Lille julaften kom så Berit og Helga for å dra prosjektet helt i land. Bente Elise ammet seg gjennom det meste av byggingen, og kan i så måte ikke krediteres for årets tre.

2010juletre2

Neste år skal jeg prøve å lage en litt mer organisk form på fundamentet, så blir det enda bedre!

Dette innlegget ble publisert i Hobbies og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Legojuletre 2010

  1. Enno sier:

    Veldig pent tre. Jeg husker da den var knøttliten. Og så fint at du har ordentlig blogg (vevlogg?) nå, og ikke lenger Microsoft-greiene som ikke har noen fungerende kommentarfunksjon.

Legg igjen en kommentar

