Fornebuløpet

Personlig fiasko! En elendig tid, mer enn fire minutter dårligere enn min personlige rekord på 10 km. Det er jeg ikke fornøyd med!

Hva skjedde? Jeg løp greit de først 2-3 km, så gikk jeg helt tom for energi rundt 4 km. Resten av løpet ble veldig vondt, og jeg måtte bare finne meg i at jeg stadig ble passert av løpere som hadde disponert kreftene noe annerledes.

Hva gikk galt?

  1. Det var varmt og jeg hadde nok drukket for lite på forhånd.
  2. Jeg hadde ikke spist riktig, eller godt nok samme dag. Siste måltidet burde vært noe annet enn en liten porsjon middag. Havregrøt ville nok fungert bedre.
  3. Kvelden før tok jeg en rolig, men litt for lang sykkeltur – jeg burde ha hvilt.
  4. For ikke å provosere leggskaden min, har jeg ikke fått løpt mye eller langt de siste fire ukene

I tillegg så må jeg nok innse at utholdenheten ikke er så god som den var på samme tid i fjor.

Hva var positivt, da?

  1. Jeg kjente ingenting til beinhinnebetennelsen i leggen. Syntes at jeg kjente litt under oppvarming, men under løpet kjente jeg absolutt ingenting, og heller ikke i etterkant.
  2. Fotsensoren på pulsklokka er nå perfekt kalibrert. Etter at jeg tidligere i sesongen lurte meg selv til å tro at jeg var bedre enn jeg virkelig er, så har jeg nå fått justert klokka til å vise helt nøyaktig distanse, og dermed også hastighet. Dette blir en fordel når jeg skal styre løpstaktikken i neste lange løp.
  3. Det kommer flere tikilometerløp. Jeg skal prøve å få med meg Lørenskogløpet den 11. september, i det minste

19052010(002)

Fornebuløpet bød på nydelig vær, god stemning og et prikkfritt arrangement, så lang jeg fikk med meg.

Mitt neste lange løp blir Frøylandsvatnet rundt (halvmaraton) den 13. juni, men før det skal jeg være med på Nike Human Race på Sognsvann den 2. juni.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

