Hvordan få mer lagringsplass på en bærbar datamaskin

Takket være et jevnt innsig av digitale bilder og videosnutter på hjemmefronten, så har jeg lenge vært frustrert over mangel på intern lagringskapasitet på PCen min. Bente Elise har for lengst måttet kapitulere med bare 100 GB intern disk, og jeg var i ferd med å slippe opp for plass. Det går an å sette inn en ny disk, men da må den erstatte den gamle, og det betyr en slitsom og tidkrevende reinstallasjon. Ikke aktuellt for min del.

Vi har allerede eksterne USB disker, men det å lenke PCen fast til en slik er ikke noe hyggelig. Men nå har det jo etterhvert blitt billig med små USBdisker som ikke krever ekstern strømforsyning, så da ble det ikke så vanskelig likevel – men hvordan skal man få denne disken med seg når man flytter PCen? Jeg tenkte først å lime eller feste den med dobbeltsidig tape til baksiden av skjermen. Men det ville da være rart om ikke noen hadde hatt samme problem som meg før, så jeg søkte på noe sånt som “piggyback hard drive”, og dermed dukket ideen om borrelås opp. Det er jo mye mer fleksibelt og reversibelt enn det jeg først hadde planlagt.

Clas Ohlson selger selvklebende borrelås på rull; 2,3 meter for 99 kroner. Den sitter som et skudd, og resultatet ser ikke så verst ut:

29032010(004)

Mangel på lagringsplass er historie! Kanskje kommer det etterhvert flere enheter på borrelåsen? Så lenge jeg slipper å ha for mye ledningssalat, fungerer det greit for meg.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

