Løpemål for det nærmeste året

Etter at Oslo maraton gikk greit uten at skaden plaget meg, har jeg kommet inn i en god løperutine igjen.

image

Parksprinten gjør, takket være barnepass, det mulig for meg å få løpt en kontrollmålt 3000-meter hver måned i vinter. Jeg benytter derfor anledningen til å forsøke å slå min personlige rekord. Da jeg var 19 år løp jeg 3000-meteren på 12:25. Søndag løp jeg på 13:10. De 45 sekundene skal jeg klare å hente inn før april.

Oppdatering: Svoger Tore kan avsløre at han har løpt 3000 meter på 11:20 da han var i militæret (for 28 år siden). Kollega Jørn melder at han løp på en lignende tid da han var i forsvaret (det er også en stund siden). Med andre ord: mine 12:25 fra 1989 er en elendig tid! Da blir det desto viktigere for meg å sette personlig rekord!

Klarer jeg å nå dette målet, blir det en naturlig følge at jeg bør klare å forbedre 47:05 i Sentrumsløpet.

I 2010 har jeg ikke tenkt å kaste meg ut på langturer som gir meg skadeproblemer, så da har jeg også mulighet til å forbedre min pers på halvmaraton (1:53), f.eks. i Stavanger i august.

Jeg tror bare jeg vil løpe én full maraton (Oslo) neste år, og kanskje gjør jeg lurest i å bare jogge den neste år også?

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

