Legojuletre 2008: Radikalt og skrøpelig

 DSC_2965

Tradisjonen tro ble det bygget juletre i lego på lille julaften. Som vanlig har vi hatt et påfyll av brikker siden forrige tre, så det blir ikke det samme treet som i fjor.

DSC_2975

I fjor ble treet bygget av to programmerere, og det bidro til et tre med en ordnet mønster og sterk strukturell integritet. Ettersom jeg var slått ut av sykdom, overlot jeg i år byggingen 100% til Maren, Berit og Bente Elise.

DSC_2976

Når lærere bygger med lego blir det ikke som når ingeniører gjør det.

DSC_2979

Bente Elise tok ansvaret med å pusle sammen de modulene som (planløst, om jeg må si det) ble produsert av Maren og Berit. Det var ingen enkel jobb!

DSC_2986

Etter flere timers hardt arbeid ble det endelige resultatet satt sammen i sin helhet. Det kommer ikke til å bli flyttet, for det er neppe mulig uten at det bryter sammen. Mine nerdevenner advares mot sterke scener på neste bilde!

DSC_3153

Det ble et fint og orginalt tre. Det er hyggelig at det ble totalt annerledes enn fjorårts tre. Samtidig er jeg glad for å si at jeg ikke hadde noen aktiv hånd i årets bygging, for da kunne jeg ikke tolerert slike "løsninger" som dette.

DSC_3159

Tross alt ble også årets tre et vakkert syn. Det er mulig at det kommer til å drysse (!), men vi kan gjenbruke alle delene til neste år. Da vil jeg også være med på å bygge! Flere som har lyst? Meld dere på. Kom også gjerne med tips om hvilke klosser som bør kjøpes inn til neste år.

DSC_3152

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

