Min første halvmaraton

Den 17 September 2005 ble jeg med Bente Elise på joggetur. Vi skulle "løpe rundt Sognsvann", og jeg hadde antatt at vi skulle løpe et par runder. Etter at vi var kommet i gang fikk jeg vite at vi skulle løpe seks!

Høsten 2005 var jeg i god form. Jeg veide minst 6-7 kilo mindre enn nå, trente seks dager i uka. Likevel hadde jeg ikke løpt noe særlig, og aldri over en mil! Bente Elise hadde trent løping siden Mai 2005 og var i god løpeform.

Det eneste jeg kunne gjøre, var å henge meg på og prøve å se uanstrengt ut. Det holdt faktisk i seks runder, men vel hjemme igjen så sovnet jeg sittende i sofaen.

Seks ganger rundt Sognsvann er nesten en halv maraton. Vi holdt nøyaktig ti kilometer i timen, noe som tilsvarer en halvmaratontid på 2:03:30. Siden dette var en treningstur tillot vi oss noen korte stopper for å drikke, og for å hilse på kjentfolk. Inkluderer vi disse stoppene holdt vi et tempo til 2:13 på halvmaraton.

Denne uken løper jeg en treningstur på 21 kilometer. Det blir andre gang jeg løper så langt, men ikke siste! Forhåpentligvis blir ikke tempoet noe dårligere enn sist.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

