Prematur 40-årskrise

Da jeg løp i Holmenkollstafetten i år, måtte jeg kaste opp etter 620 meters innsats. I et anfall av hubris har jeg nå meldt meg på til Oslo maraton!

I utgangspunktet synes jeg at 1:59 på 620 meter var ganske fort. Lagets resultat ble også bra. 1:09:00 er Mamuts beste tid noensinne i Holmenkollstafetten. Faktisk er det så bra at jeg må jobbe aktivt for å gjøre meg fortjent til plass på laget i 2009!

Jeg akter å gjennomføre en maraton, og å fortsette å løpe regelmessig etterpå. En tobarnsfar i full jobb har ikke så mye tid til trening, så håpet er at dette ambisiøse målet kan hjelpe meg til å prioritere tid til trening.

For å klare å løpe en maraton, baserer jeg meg delvis på den nye boka til Grete Waitz, og delvis på New York maraton sin treningsplan for nybegynnere.

Tre sentrale milepæler i min plan er:

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Prematur 40-årskrise

  1. Bjørn sier:

    Jamfør min siste oppdatering om Ulriken opp.
     
     

Legg igjen en kommentar

