Lesehell i uhell

Tenk deg at toget går annenhver time, og at du akkurat kommer for seint til toget! Fryktelig irriterende, ikke sant?

Eller kanskje ikke?28012008

Dette skjedde meg på lørdag – jeg skulle returnere fra Fredrikstad, men på den korte turen til stasjonen, førte en rekke uheldige omstendigheter til at jeg bare kom tidsnok til å se toget forsvinne ut av stasjonen. To timer til neste avgang.

Ble jeg lei meg? Litt – jeg ville jo hjem til kone og barn.

Men så begynte jeg å se den lyse siden; Jeg har strevd med å finne tid og overskudd til å lese i det siste, og her ble jeg plutselig servert tre sammenhengende lesetimer (togturen tar jo også en time). I sekken lå "Spook Country" av William Gibson. Den begynte jeg på for et par måneder siden, men det har gått uutholdelig sakte fram til nå.

Jeg ble ikke helt ferdig på lørdag, det var heller ikke noe mål. Når man leser Gibson må hver side nytes. Men jeg kom på gli med lesingen igjen, og leste til siste side søndag kveld.

Jeg er glad jeg ikke pendler hver dag, men denne gangen var det faktisk litt deilig!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

