Ikke helt uten dramatikk

Uvær, velt og skade til tross – vi fullførte Lillehammer-Oslo!
 
Dagen kom, regnet pøste men likevel greide vi å manne oss opp, Eilef, Enno og jeg. Løypa er på litt over 18 mil, og vi hadde som mål å komme under 8 timer.
 
Vi var jo ikke alene. Det var over 5000 deltagende i årets styrkeprøve. Jeg vet ikke hvor mange av dem om startet fra Lillehammer, men det var lett å finne grupper å henge seg på. Det var også det som førte til dramatikken. Vi var vitne til flere velter, og en av dem skjedde rett foran oss. Jeg klarte å styre rundt, men Enno var så uheldig å treffe en sykkel som hadde veltet. Dermed suste han i asfalten. I noen minutter så det ut til at han skulle bryte, men han presset seg selv opp på sykkelen og tråkket videre. Det var da ca 12 mil igjen…
 
Været var virkelig ille hele tiden. Vinden kom fra siden eller skrått forfra, men var heldigvis ikke så sterk. Regnet, derimot, høljet ned. Bøtter og spann. Kattunger. Frosker. You name it. Det var til tider vanskelig å se. Heldigvis hadde jeg vanntette sokker og vanntette hansker på meg, så jeg ble ikke kald. Bare våt.
 
Vi kom i mål på 7 timer og 25 minutter. Jeg hadde trodd at været skulle forsinke oss mer, men det gikk altså veldig bra. I godvær og uten skader kunne vi nok forbedret tiden ganske betraktlig. Kanskje blir vi nødt til å prøve igjen?
 
Teknikken sviktet meg forresten underveis: Min nye mobiltelefon fikk stygge riper i sadeltasken. Jeg burde tatt med den gamle mobilen!. Pulsmåleren min viser 0 i puls hele veien, så jeg aner ikke hvor jeg lå, selv om jeg har en følelse av at jeg snitter på et sted mellom 135 og 140.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

