Mitt hemmelige våpen…

I går fikk jeg testet min nyinnkjøpte sykkelrulle for første gang.

Siden det har vært vanskelig å få trent nok på sykkel måtte jeg gå til innkjøp av en Elite Crono Fluid sykkelrulle. 

Den modellen jeg har kjøpt egner seg bare til restitusjonstrening, og jeg bruker den som et supplement til spinningen.

Jeg rigget meg til foran PCen og satte på en episode av House MD for å sikre underholdningen. For å unngå nedoverbakkefølelsen, så la jeg et par tykke bøker (deriblant Schwarzeneggers bok om kroppsbygging) under framhjulet.

Den første økta var på en time. Det var lett å holde jevn kadens på ca 90 og pulskurven ble deretter:

Selv med åpent vindu og bar overkropp, rant svetten etter ganske kort tid. Lærdommen til neste gang er å legge et håndkle på gulvet under sykkelen. Rulla går veldig stille og fint, og støyen fra det åpne vinduet var mer sjenerende enn støyen fra rulla. Bente Elise syntes ikke den bråkte, selv når hun var i samme rom.

Dette innlegget ble publisert i Health and wellness. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

