Ferie = bøker

Etter en litt hektisk start på ferien med kurs og programopplegg for Friskis&Svettis, så fikk jeg endelig lest litt. Ferien på Rhodos var ekstra fin i så måte.
 
Boka "utholdenhet" har gitt meg mange tips og ideer om kondisjonstrening, og var et fint supplement til Tore Øvrebø sine forelesninger på AFPT-kurset i sommer.
 
Jan Ove lånte meg boka "the virtue of selfishness" av Ayn Rand. Tynn bok, men tungt stoff. Forlokkende, men ikke helt overbevisende for meg, om et etisk rammeverk basert på rasjonell tenking. Hadde litt lyst å lese "atlas shrugged", men realistisk sett hadde jeg nok aldri orket å lese den helt ferdig. Det er jo reine bibelen.
 
Litt lett underholdning til slutt, "dooms day book" av Connie Willis. Husker at den var veldig elsket/hatet på scifi news gruppen. Forstår ikke helt hvorfor. Fin bok som tok en uvant retning. Bra skrevet med interessante paralleller til bibelhistore. Lånte "say nothing of the dog" av Jan Ove, og blir nødt til å lese den etterhvert.
Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

